الفبای کره ای 1

Hana Mahi · 09:00 1400/01/26

سلام.

رفقا اومدم درس اول رو با حروف الفبا شروع کنم....

مطمئنا کم و بیش با حروف الفبای کره ای آشنایی دارین، بعضیاتون خیلی خوب الفبا رو بلدین و بعضیاتون اشکالاتی توی مهم ترین بخش این زبان دوست داشتنی دارین.

همتون میدونین که حروف الفبا مهمترین بخش یادگیری یک زبانه پس باید خیلی خوب یادش بگیرین، و خوب تنبلی کردن توی این بخش باعث میشه یا از اون زبان زده بشیم، یا به سختی بتونیم بخونیم. (کلا راه در رو نداره... باید یاد بگیریم تا بتونیم بخونیم و بنویسیم)

توی این پستای سریالی میخوام که خیلی با آرامش به این بحث شیرین بپردازم.

امیدوارم لذت ببرین. 

 

ما توی این پست میخوایم بدونیم چطور میشه توی 30 دقیقه حروف الفبای کره ای رو یاد گرفت؟!

خیلی راحته با استفاده از فیلم و تصویر و اینجور چیزا!

اما آیا به همین سادگیه؟! باید بگم نه! شما وقتی رفتین اول دبستان آیا در عرض نیم ساعت حروف الفبا رو یاد گرفتین؟! اگه میگین بله، پس بهته برگردین و به کتابای سال اول دبستانتون و صد البته دفتر مشق شبی که داشتین یه نگاه کوچولویی بندازین. درسته میشه در این مدت حروف الفبا رو یاد گرفت ولی به همون سرعت هم میشه فراموشش کرد اگر تمرین نداشته باشید.

پس مهم ترین اصل یادگیری : تمرین و تمرین و تمرین هست....

 

بریم سر اصل مطلب

 

한글 - Hangul - الفبای کره ای

 

سیستم نوشتار رسمی کره جنوبی Hangul (한글) هست که هم به اسم Hangul (한글) و هم به اسم الفبای کره ای میشناسیمش.

همینطور زبان کره ای، زبان رسمی کره جنوبی هست که از Hangul (한글) به عنوان زبان نوشتار رسمی خودشون استفاده میکنن.

مهم ترین موضوع هم اینه که با زبان چینی و ژاپنی متفاوته! این یه موضوع مهمه....

 

معنی 한글

"한" به معنای "کره ای" است ، و "한글" به معنی "حرف" .وقتی اونها کنارهم قرار میگیرن به اصطلاح معنی "حرف کره ای" یا "الفبای کره ای" میدن.

 

تلفظ صدای حروف 한글

 

حروفات الفبای کره ای شباهت های زیادی به الفبای انگلیسی داره. این کار یادگیری رو آسان میکنه چون می تونید از صداهای انگلیسی برای یادگیری اصوات حروف کره ای استفاده کنین.

الفبای کره ای از حروف بی صدا و مصوتهایی تشکیل شده که بلوک های هجا را تشکیل میدن. صداگذاری این هجاها تقریبا مثل کلمات انگلیسیه.

 

جدول حروف الفبای کره ای

 

تصویر پایینی رو دقیق نگاه کنین. این تصویر مورد علاقه من برای یادگیری حروف الفبای کره ایه... چرا؟ چون توی کمترین زمان و کمترین جای ممکن همه چیز حروف کره ای رو توضیح داده.
یه نگاهی بهش بندازیم:

 

 

 

ساختار الفبای کره ای

 

از آنجا که Hangul یک الفبای کاملاً علمیه، این یکی از بهترین سیستم های نوشتن برای یادگیری افراد مبتدی هست که کره ای بلد نیستن. نوشتن در Hangul هم خیلی آسونه، چون حروف از یک ترتیب اساسی پیروی می کنن.

حالا یک آیا می دانید:

آیا میدانید حروف الفبای کره ای کمتر از حروف الفبای انگلیسیه؟

پس بدانید و آگاه باشید که:

الفبای کره ای 14 صامت و 10 مصوت دارد.

برخلاف ژاپنی یا چینی که هزاران حرف دارن و هر کدام می توانند 10 ، 15 یا بیشتر حرکت هم داشته باشن ، پیچیده ترین حرف کره ای در الفبا را میشه تنها با استفاده از پنج حرکت نوشت. این یادگیری زبان  کره ای رو خیلی آسون می کنه.

علاوه بر این ، زبان کره ای دارای یک ساختار دستور زبانه که میشه با درک بعضی از قوانین اساسی بهش تسلط پیدا کرد و همین باعص شده که زبان کره ای رو به یک زبان عالی برای یادگیری سریع و آسون تبدیل کنه.

همه اینا با یادگرفتن درباره الفبای کره ای شروع میشه.

Hangul یک سیستم نوشتاری کاملاً علمیه که حدود 500 سال پیش توسط پادشاه سجونگ بزرگ اختراع شده. پادشاه سجونگ می خواست برای تقویت سوادآموزی راهی عملی برای خواندن و نوشتن به کره ای ها به وجود بیاره.

برای چی اصلا الفبای کره ای رو اختراع کرد؟ چون اون زمان مردم فرهیخته و باسواد به زبان چینی مینوشتن و یادگرفتن این زبان نوشتار برای مردم عادی سخت و وقت گیر بود، برای همین شاه سجونگ بزرگ اومد و این حروفات رو ابداع کرد تا

مردم عادی هم بتونن خوندن و نوشتن یاد بگیرن، و جامعشون رو به یه جامعه فرهیخته و موفق (مثل کره الان) تبدیل کنن.

 

 

 

 

پایان بخش اول.......